• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Har en ff som går ut inatt, undra vad mitt nya betyg blir?
Har idag 1,05 med 3ff.
Tänkte höja mitt blanco hos SEB från 177tkr till 260tkr. Får se hur det går.
Hoppas jag landar på 0,7 när ff försvinner och jag bara har 2 ff.

Tänk på att om du har Credigo/easycredit så kommer dessa att vara inrapporterade enligt tidigare uppgifter till denna uppdatering som sker.
Om inte uppdateringen kommer om 1.5 timma så bör den uppdateras mest troligt 16e april och betyget går upp igen.

Har du någon av dessa 2 så skulle jag söka redan imorgon om uppdateringen inte sker inatt på UC
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Med tanke på utvecklingen & med tanke på att Credigo,Credway,Easycredit,Goodcash,Vivus mfl mfl börjat rapportera så bör ni som har synliga sämre lån som Klarna,Fairlo,Ferratum & dylika söka så snart ni bara kan för det är nog inte en fråga om utan när en hel del andra går över till att rapportera till UC...
 

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Tänk på att om du har Credigo/easycredit så kommer dessa att vara inrapporterade enligt tidigare uppgifter till denna uppdatering som sker.
Om inte uppdateringen kommer om 1.5 timma så bör den uppdateras mest troligt 16e april och betyget går upp igen.

Har du någon av dessa 2 så skulle jag söka redan imorgon om uppdateringen inte sker inatt på UC
Har inget hos dem.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Med tanke på utvecklingen & med tanke på att Credigo,Credway,Easycredit,Goodcash,Vivus mfl mfl börjat rapportera så bör ni som har synliga sämre lån som Klarna,Fairlo,Ferratum & dylika söka så snart ni bara kan för det är nog inte en fråga om utan när en hel del andra går över till att rapportera till UC...
Tror det kommer dröja med uc för dom, klarna skulle förlora för mycket pengar på det. Northmill kör uc pga rebilla.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Med tanke på allt klydd med MinUC/UC senaste månaderna lär det nog bli först på torsdag/fredag vi får uppdateringen...
 
S

Sara75

Gäst
Poäng: 0
Med tanke på utvecklingen & med tanke på att Credigo,Credway,Easycredit,Goodcash,Vivus mfl mfl börjat rapportera så bör ni som har synliga sämre lån som Klarna,Fairlo,Ferratum & dylika söka så snart ni bara kan för det är nog inte en fråga om utan när en hel del andra går över till att rapportera till UC...
Jag tror också att samtliga av de så kallade "dyra kreditbolagen" som du nämner kommer att överge Creditsafe och Bisnode för att gå över till UC helt inom ett par år.

Regeringen har ju signalerat att de vill att det ska finnas en gemensam upplysning för samtliga långivare i syfte att motverka skuldsättning och bedrägeri mot bankerna och kreditinstituten.

Däremot tror jag inte CSN, Försäkringskassan och Skatteverket kommer att rapportera in till UC då det handlar om statliga skulder. Dessa skulder har högre sekretess vilket innebär att de endast får registreras inom myndigheternas egna system.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Jag tror också att samtliga av de så kallade "dyra kreditbolagen" som du nämner kommer att överge Creditsafe och Bisnode för att gå över till UC helt inom ett par år.

Regeringen har ju signalerat att de vill att det ska finnas en gemensam upplysning för samtliga långivare i syfte att motverka skuldsättning och bedrägeri mot bankerna och kreditinstituten.

Däremot tror jag inte CSN, Försäkringskassan och Skatteverket kommer att rapportera in till UC då det handlar om statliga skulder. Dessa skulder har högre sekretess vilket innebär att de endast får registreras inom myndigheternas egna system.

Skatteverket skickar redan till UC inkomstuppgifter, underskott (vad du betalar i ränta), överskott osv. Men Klarna som ovan skriver kommer förlora för mycket troligen på att börja rapportera eftersom dom redan går dåligt.
Ferratum sitter ju på maltesiskt mark bland spelbolagen och skiter fan i svenska lagar. Skulle inte röra dom med en 10 meters tång igen. Men dom vill nog låna ut så mycket som möjligt, till så hög ränta som möjligt och rapportera så lite som möjligt. CSN kanske börjar följa eventuella rekommendationer.

Fairlo/wästgöta/csn är väll dom som skulle kunna börja rapportera av ovan nämnda. Går det att låna hos försäkringskassan?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Ingen update här än!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp